В редакцията получихме сигнал за онлайн измама с некачествени стоки.
Продуктите грабват окото на потребителите, които си ги поръчват, но остават разочаровани, защото те не отговарят на описанието от рекламата.
В редакцията получихме сигнал за онлайн измама с некачествени стоки. От началото на юни до сега десетки граждани са ужилени от некоректни търговци, които рекламират продукти онлайн. Продуктите грабват окото на потребителите, които си ги поръчват, но остават разочаровани, защото те не отговарят на описанието от рекламата. Започват да звънят на посочения за връзка с фирмата телефонен номер и попадат на… партийна централа. В началото си мислят, че това е просто грешка, но впоследствие става ясно, че се касае за измама. На товарителните бележки, които клиентите са получили с пратката от „Еконт“, като изпращач фигурира фирма „Уанаутлет“ ЕООД или „Уан Аутлет“ ЕООД.
Ето какво споделят някои от излъганите потребители, чиито имена посочваме само с инициали:
Т.И. от Силистра. Желае да върне поръчката, тъй като не отговаря на рекламата. Климатик за 190 лв., с доставката – 204 лв., който духа само студено, но не и топло, както е посочено в рекламата.
Н.Н. от Бургас. Поръчала е тример за косене на стойност 139 лв. „Рекламите са в различни сайтове. В сайта пише: „Поръчай тук“, след което връщат обаждане от тел. 0877 081 158 с въпрос: „Потвърждавате ли поръчката?“ и повече никой не отговаря на този телефон“, разказва Н.Н. от Бургас. След това клиентите получават поръчката си по „Еконт“, но тя не отговаря на рекламата. На товарителницата на куриерската фирма като подател е записано: гр. Русе, фирма „Уанаутлет“ ЕООД.
Н.Н. от Елин Пелин, област Софийска. Поръчал е охладител за стая – аероохладител за 200 лв., който също не отговаря на описанието в рекламата. Изпращачът, записан на товарителницата, е фирма „Уан Аутлет“ ЕООД, тел. +359879448859.
М.А. от Казанлък. Поръчал е басейн за 165 лв.
Обадиха се и хора от гр. Монтана, които са поръчали два басейна за 280 лв.
Потърпевшите искат да върнат некачествените стоки и да си получат обратно парите, или продуктите да им бъдат подменени със съответстващи на описанието в рекламата.
За да помогнем, проучихме какво трябва да направят клиентите в такива случаи.
По закон, ако дадено дружество има онлайн магазин, при закупуване на стока оттам всеки клиент има право в 14-дневен срок да върне закупеното в търговски вид. Редно е недоволните да напишат електронно съобщение по мейл, споменавайки, че ако до 2 дни не се свържат с тях по телефона, за да се разреши казусът, потребителят ще се обърне към Комисията за защита на потребителите. Електронният адрес, който се споменава, е [email protected], a телефонът от товарителницата е 0877060303. Съветваме потърпевшите да се въоръжат с търпение, тъй като процедурата е умишлено утежнена и затруднена от измамниците чрез много формуляри за попълване, изчакване на отговори и много въпроси.
Не се отказвайте и отстоявайте правата си – само така ще преборим некоректните търговци!
Споделете с приятелите си
Коментари