Във Варненска област вече функционира системата за секционен контрол на скоростта, която измерва средната скорост на движение по определени пътни отсечки.
От вчера, 7 септември, във Варненска област вече функционира системата за секционен контрол на скоростта, която измерва средната скорост на движение по определени пътни отсечки.
Камери, разположени на входа и изхода на всяка отсечка, засичат времето, за което автомобилът я изминава. На тази база се изчислява средната скорост. Ако тя надвиши разрешената по Закона за движение по пътищата, информацията се предава на Националното тол управление и Министерството на вътрешните работи, които налагат предвидените санкции.
Във Варненска област вече са сертифицирани първите участъци, в които ще се прилага новият контрол. Очаква се това да ограничи сериозно шофирането с превишена скорост, което е сред основните причини за тежките катастрофи по пътищата на региона.
Към днешна дата са сертифицирани следните отсечки, в които ще се измерва средна скорост:
АМ „Тракия“ – Вакарел (км 24+288) – Ихтиман (км 43+448)
АМ „Тракия“ – Ихтиман (км 43+448) – Вакарел (км 24+288)
АМ „Тракия“ – Цалапица (км 107+663) – Радиново (км 118+599)
АМ „Тракия“ – Радиново (км 118+599) – Цалапица (км 107+663)
АМ „Хемус“ – Белокопитово (км 340+293) – Каспичан (км 361+581)
АМ „Хемус“ – Каспичан (км 361+581) – Белокопитово (км 340+293)
АМ „Хемус“ – Девня (км 399+703) – Игнатиево (км 418+126)
АМ „Хемус“ – Игнатиево (км 418+126) – Девня (км 399+703)
АМ „Струма“ – Сандански (км 143+945) – Дамяница (км 151+251)
АМ „Струма“ – Дамяница (км 151+251) – Сандански (км 143+945)
АМ „Струма“ – Българчево (км 90+219) – Покровник (км 92+548)
АМ „Струма“ – Покровник (км 92+548) – Българчево (км 90+219)
Северна скоростна тангента – м/у 18 и п.в. Илиянци (км 50+427) – Чепинци (км 60+705)
Северна скоростна тангента – Чепинци (км 60+705) – м/у 18 и п.в. Илиянци (км 50+427)
I-1 – Слатино (км 343+292) – Кочериновo (км 353+878)
I-1 – Кочериновo (км 353+878) – Слатино (км 343+292)
I-2 – Струйно (км 104+733) – Шумен (км 112+381)
I-2 – Шумен (км 112+381) – Струйно (км 104+733)
I-3 – Долни Дъбник (км 100+471) – Телиш (км 122+349)
I-3 – Телиш (км 122+349) – Долни Дъбник (км 100+471)
I-4 – Български извор (км 13+536) – Сопот (км 22+734)
I-4 – Сопот (км 22+734) – Български извор (км 13+536)
Националното тол управление има техническа готовност да включи общо 126 отсечки с приблизителна дължина 1200 км. След като Министерството на вътрешните работи издаде методически указания, те ще бъдат включвани поетапно в реален контрол. Целта е до края на годината всички планирани участъци да заработят.
Споделете с приятелите си
Коментари